Espais
Durant aquest primer any és on es donen els canvis més visibles i importants de l’infant. L’infant s’ha de sentir segur, còmode i tenir cobertes totes les seves necessitats. Se’ls ha d’acompanyar pel seu bon creixement i desenvolupament.
En aquest període, els infants aprenen a girar-se sobre si mateixos, a desplaçar-se, a seure, a caminar…
Descobreixen els objectes i el món que els envolta: exploren, es relacionen, agafen, miren, observen…
La seva alimentació passa per diverses etapes: de la llet materna al biberó, després passen a menjar triturat i per últim, acaben menjant sencer.
En tot aquest procés, els infants es comuniquen a través dels gestos, les mirades, sons, síl·labes i paraules. S’inicien en la socialització amb altres infants i amb els adults.
El seu joc és lliure. A les propostes d’experimentació gaudeixen jugant i experimentant amb materials diversos.
Una vegada acabat aquest període, l’infant passa a un altre nivell educatiu, on començarà a ser més independent.
Durant aquesta etapa, l’infant desenvolupa les activitats motrius i manipulatives necessàries per adquirir més autonomia.
Cada cop es mostra més independent i comença a ser més autònom.
Augmenta la seva capacitat de comprensió, de parla, gestual i de comunicació.
L’infant comença a definir la seva personalitat: expressa els seus sentiments, apareixen “les rabietes” i la crisi “del NO”. És l’etapa de l’auto-afirmació.
Comença l’etapa imitativa. Li agrada imitar a l’adult i fins i tot, els companys, donant pas al Joc Simbòlic.
Cap als dos anys, l’infant inicia la maduresa física i comença el control d’esfínters.
En aquesta etapa s’ha d’afavorir els diferents aprenentatges a través de les activitats d’experimentació, de descoberta i de joc, que serviran per a que l’infant descobreixi diversos entorns i diferents formes de comunicació.
L’infant es troba a la última etapa de l’Educació Infantil del Primer Cicle.
Es mostra molt més independent i autònom.
El seu aprenentatge és significatiu, aprèn amb petites frustracions, amb assaig i error, actuant sobre l’entorn buscant alternatives a les dificultats mitjançant el joc, l’experimentació, l’observació i la manipulació. Les activitats proposades giren al voltant de les seves rutines qüotidianes.
L’infant va adquirir progressivament hàbits i pautes de comportament.
Les propostes dels materials estan enmarcades dins de les diferents activitats proposades i programades al llarg del curs.
L’infant durant aquest primera etapa a la llar es desenvolupa emocionalment, afectivament, psicològicament, motriument…
Acabada aquesta etapa, l’infant té una bona base i està “preparat” per començar una altre nivell educatiu molt important i interessant a l’Escola, a on es continuarà desenvolupant i creixent com a persona.
Qualsevol dubte o per més infomació, podeu contactar amb nosaltres!